Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 18:25 PannaBoszorkánykonyhája

Citromos hatlapos

Ha már belemelegedtem a hatlapos technikájába, valamint rámfér a gyakorlás alapon kitaláltam, hogy megcsinálom más ízesítéssel is. Először a hókockára gondoltam, hatlapos kivitelben, de én azt sohasem szerettem túlságosan, ráadásul a tölteléket megkóstolva úgy gondoltam, javíthatna az ízén a citromlé. És úgyis lett...

A tészta megegyezik a már ismertetett hatlapos a la mami de Raas receptjénél ismertetettel:

Hozzávalók:
150 g liszt,
1 tojás,
50 g porcukor,
2,5 g szalalkáli
 
A cukrot a tojásokkal kikeverjük, majd beletesszük a szalalkálival vegyített lisztet. Jól összedolgozzuk, majd éjszakára hűtőbe tesszük érlelni.
Másnap reggel hat részre osztjuk a tésztát, vékonyra kisodorjuk, és a lapocskákat megsütjük. Nagyon praktikus volt, hogy ilyen kis adagot csináltam, mert így elfért a két, sütőpapírral borított sütőrácson. Nem kell megszurkálni, ahogy azt a neten több szakirodalom említi. Legalábbis az enyém nem hólyagosodott fel. Ne nagyon pirítsuk, inkább maradjon világos. Kemény lapok lesznek belőle, és még ha fel is hólyagosodik, majd lelappad. 10 perc alatt, 6-os fokozaton megsül.
 
Töltelék:
230 g tej,
100 g vaj,
150 g cukor,
3 ek liszt (én liszt helyett tejszínes pudingport használtam)
citromlé ízlés szerint (én kb 1 dl-t beleöntöttem, de ez függ a citromlétől is)
 
A tej felét feltettem forrni, a pudingport kikevertem a fele cukorral és a tejjel, majd hozzáöntöttem a forralt tejhez. Besűrítettem, majd levéve a tűzhelyről belekevertem a maradék cukrot, a vajat és a citromlét. Hűtőbe tettem, hogy megdermedjen, majd rárétegeztem a lapokra. Az edény aljába beletettem az első lapot, arra rákentem a krém ötödét, újabb lap, újabb krém, a végén a legutolsó lap, majd nehezék. Ez is egy napig állt, mire megfelelő keménységű lett.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr342291122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása