Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 18:15 PannaBoszorkánykonyhája

Hatlapos a la mami

Párom feladta az újabb leckét, hatlapost kért. (Illetve elhatározta, hogy majd csinál, de én hamarabb cselekedtem ;) ) Pont olyant, amilyent gyerekkorában evett. Ez nehéz dolog, mert a nagymamája már nem él, ráadásul az itteni alapanyagok nem teljesen azonosak az otthonival. Első dolog volt, hogy importálni kellett egy kis szalalkálit, mivel az itteni boltokban még nem láttam. Megkerült a recept, a szalalkáli, így augusztusban nekiálltam a nagy megvalósításnak :) Az eredeti adagot negyedére csökkentettem, így is jókora adagnak számított: kb 20 cm átmérőjű, kör alakú tortácskát fabrikáltam belőle:

Hozzávalók:
150 g liszt,
1 tojás,
50 g porcukor,
2,5 g szalalkáli
 
A cukrot a tojásokkal kikeverjük, majd beletesszük a szalalkálival vegyített lisztet. Jól összedolgozzuk, majd éjszakára hűtőbe tesszük érlelni.
Másnap reggel hat részre osztjuk a tésztát, vékonyra kisodorjuk, és a lapocskákat megsütjük. Nagyon praktikus volt, hogy ilyen kis adagot csináltam, mert így elfért a két, sütőpapírral borított sütőrácson. Nem kell megszurkálni, ahogy azt a neten több szakirodalom említi. Legalábbis az enyém nem hólyagosodott fel. Ne nagyon pirítsuk, inkább maradjon világos. Kemény lapok lesznek belőle, és még ha fel is hólyagosodik, majd lelappad. 10 perc alatt, 6-os fokozaton megsül.
 
Töltelék:
200 g tej,
2 ek. liszt,
1 ek. kakaó,
60 g cukor,
2,5 g vaj.
 
A tej felét feltesszük forrni, a másik feléhez hozzáadjuk a lisztet, és a cukor felét, csomómentesre kikeverjük, aztán keverés közben hozzáadjuk a már melegedő tejhez és lassú tűzön kevergetve sűrűre főzzük. Ha kihűlt, a vajjal kikevert maradék cukorhoz adunk még egy kanál kakaót, és összekeverjük a főtt krémet. Hűtőbe tesszük, és jól lehűtjük, hogy ne folyjon ki a lapok közül. Megjegyzés: az eredmény állítólag sötétebb lett, mint az eredeti, de ez feltehetőleg az itteni kakaó színéből adódik. Gyanakszom még arra is, hogy a nagymami esetleg suttyomban a krémet csokis pudingból készítette, de heves tiltakozást váltott ki, amikor megemlítettem. Mindenesetre egyszer sutyiban így fogom megcsinálni, és meglátjuk, mit mond a szagértő ;)
 
Az első lapot megfelelő méretű tálcára tesszük (nekem épp van egy ideális méretű műanyag edényem, így abba pakolgattam bele), megkenjük, rá a második lap, megkenjük, stb. Ha elkészült, akkor a tetejére is teszünk egy nehezéket és min. 4-5 óráig hagyjuk puhulni. Közben ha görbék voltak a lapok, kiegyenesedik. Tapasztalat, hogy másnapra puhul át a kívánt mértékben. Tehetünk a tetejére porcukrot, vagy csokimázat, de én natúr csináltam.

 

Megjegyzés:

Nálunk nem fogy nagy adag, így tovább egyszerűsítettem a receptet. A cél, hogy minél egyszerűbben el tudjam készíteni ezt a finom süteményt. Van egy kis műanyag dobozom (8x8x15 cm, alapterülete 8x15). Az a mérce, hogy mekkora legyen az adag. Ez pontosan akkora alapterületet jelent, hogy a kinyújtott 8x15 cm-es lapocskákat egy sütőlemezen meg tudom egyben sütni, így gyakorlatilag még kevesebb a macera velük. Néha egyenként nyújtom ki a lapokat erre a méretre, de már az is sikerült, hogy úgy nyújtottam el a nagy lapot, amiből pizza vágóval pontosan ki tudtam szabni 6 db lapocskát. Ez jelentősen leegyszerűsíti a menetet.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr102291102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása