Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 15:52 PannaBoszorkánykonyhája

Kelt, fahéjas-almás rózsa

Még csak ismerkedem a blogolás rejtelmeivel. Sikerült is mindjárt elvesztenem a kész bejegyzést, szóval most írhatom újra....

Szokásomhoz híven a blogokat bújtam, amikor megakadt a szemem két recepten http://praktikaksokgyerekhez.blogspot.com/. Nagyon ritkán szoktam egy az egyben elkészíteni a receptet. Az valahogy nem megy. Mindig perszonalizálomJ Persze sokszor a lustaság hozza ki belőlem a változtatást, de hát ez vitte előbbre az emberiséget…Kitaláltam, hogy házasíthatnám a kettőt, mivel nagyon tetszik a gyors croissant receptje, valamit a leveles tésztából készült rózsa. Nem nagy ész kell hozzá, hogy az ember ebből a kettőből alkosson egy receptet J Ma már nem akartam a konyhában tevékenykedni, de nem hagyott nyugodni a dolog, így nekiálltam.

 Kelt, leveles tészta:

1,5 dl tej,
2 tk cukor,
1 tojás,
6 dkg 30%-os tejföl,
36 dkg gyárilag kevert fehérkenyér alappor
(Ha ez utóbbi nincs, akkor
34 dkg fehérliszt,
½ kk só,
1 cs. porélesztő)
A rétegezéshez:
10 dkg vaj
Itt nehéz találni kenyérsütésre alkalmas minőségű lisztet, ezért a már jól bevált fehérkenyér keveréket használom. Kimértem a vajat, és kint hagytam olvadni. Bekapcsoltam a sütőt 1-es fokozatra, és melengettem kicsit. Itt nagyon hideg van a lakásban, ezért különben nagyon sokáig tartana a kelesztés. Meglangyosítottam a tejet és a többi összetevővel jól elkevertem, majd a kézi robotgéppel jól megdagasztottam. Elvileg addig kell dagasztani, amíg el nem válik az edénytől, de én erre lusta vagyok, szóval ameddig volt türelmem. A tésztát letakartam vizes konyharuhával, majd betettem duplájára keleszteni. Amikor készen volt, liszten gyúródeszkára öntöttem, majd elnyújtottam nagyjából négyzet alakúra. A kinyújtott tésztára rákentem a szobahőmérsékleten megolvasztott vajat. Ezután pizza vágóval beirdaltam a tésztát úgy, mintha mindhárom dimenzióban egyenlő oldalú dobozt akarnék hajtogatni (lásd: 9x9-es kockára vágtam). A sarkokat behajtogattam a középső kockába, majd a megmaradt oldalakat is ráhajtogattam. Pihentettem szobahőmérsékleten (ami nálam nem sok) kb. 10 percet, majd újra elnyújtottam, majd a vajazás kivételével az összes többi műveletet megismételtem.
 
Alma töltelék:
2 nagyobb alma(ha lehet, piros héjút, de sajnos nekem csak Goldenem volt itthon)
fahéj,
méz
 
Az almát vékony gerezdekre vágtam (kb fél cm volt a közepén), majd feltettem főzni annyi vízzel, hogy épp ellepje. Egy kis fahéjjal fűszereztem, és miután már a szeletek hajlékonnyá váltak, leszűrtem az almát. (A leve is finom ám)
 
A kinyújtott tésztára először felkentem a mézet, majd katonás sorban ráhelyeztem az alma szeleteket (a feltekeréssel ellentétes szélénél pár centire ne tegyünk). A pizza vágóval a sorok között elvágtam, majd a kis hasábokat feltekertem, és sütőpapírra helyeztem a rózsácskákat. Sok helyet kell hagyni, mert meg fog még kelni. Amikor az összes készen volt, pár órácskát hagytam kelni szobahőmérsékleten. Nem szabad nagyon melegbe tenni, mert akkor a vaj kifolyhat. A kelés után megszórtam porcukorral, majd betettem 6-os fokozatra (205°C), légkeveréssel 20 percet sülni.
Nem lesz túl édes, de mi így jobban szeretjük.

 

Szólj hozzá!

Címkék: egyszerű kelt tészta leveles tészta


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr302290776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása