Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 17:00 PannaBoszorkánykonyhája

Marcipános gombóc, alias TVK gombóc

Mindig problémát jelent a köret kérdése, ezért eszembe jutott, hogy régen csináltam kuszkuszt. Meg is vettem egy dobozzal, csináltam belőle annak rendje-módja szerint köretet, majd az ebéd elfogyasztása közben párom kijelentette, hogy igazából ő nem rajong a kuszkuszért…
Elkezdett járni az agyam, hogy mit kezdjek a maradékkal, mivel kidobni nem akartam. Így született az ötlet, hogy csinálok belőle műmarcipán gombócot.
400 g kuszkusz,
600 g forró víz,
250 g cukor,
100 g vaj,
1 fiola mandulaaroma,
ételfesték
meggy,
kókuszreszelék.
 
A forró vízben felolvasztottam a vajat, feloldottam a cukrot, és elkevertem a mandulaaromát. Tettem bele ételfestéket. Sajnos csak piros színű volt itthon, így azt, de ez adta később az ötletet, hogy meggyet tegyek a közepébe… Ezután beletettem a kuszkuszt, és vártam, hogy magába szívja a sok trutyit. Mikor már gyurmázható állagú lett, gombócokat formáltam belőle, a közepébe pedig egy-egy meggyet nyomkodtam. A végeredményt beleforgattam kókuszreszelékbe.
Mikor elmeséltem a páromnak, mit követtem el, ő elkeresztelte TVK gombócnak. Finom lett nagyon. Elvittük a vasárnap esti Mahjongpartyra, ahol az egész adag bekebeleződött, hála a barátok hálás hozzáállásának.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr572290945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása