Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.27. 16:09 PannaBoszorkánykonyhája

Birsalma, bisalma, birsalma

 

Szomszédasszonyom kérte, hogy szedjük le a birsalmáját, ha megérett, és főzzem meg lekvárnak. Mit lehet ilyenkor tenni, kimentünk leszedni az éretteket, majdnem két kilót, majd nekiálltam feldolgozni.
 
Hozzávalók:
1,5 kg megmosott, magházától megtisztított birsalma,
1 kg cukor (ezt lehet még a feléig csökkenteni)
Ízesítésnek: mogyoró, fahéj, szegfűszeg, gyömbér ízlés szerint
 
A birsalmát jól megmostam, majd kivájtam a magházát. Aztán felszeleteltem vékony szeletekre, és kevés vízben feltettem rotyogni, amíg meg nem puhult. Ezután leturmixoltam botmixerrel, és visszatettem még rotyogni egy kb. 15 percre.
Ezután beletettem a cukrot. A recept szerint 1 kg-hoz 80 dkg cukor járna, de nekem nem volt itthon annyi, szóval úgy döntöttem, kicsit kalóriaszegényebb verziót készítek. Nem bántam meg, mert még így is nagyon édes lett. A 1,5 kg megtisztított birsalmához 1 kg cukrot tettem. (Ez a főzőlével együtt kb 33 tömegszázalékos cukortartalmú lekvárt jelent.) Az édességét nézve legközelebb szerintem elég lesz a 1,5 kg-hoz 0,5 kg cukor is…
A cukorral együtt még rotyogtattam egy negyed órát, állandó keverés mellett, hogy le ne ragadjon. Ezután 5 kisüvegbe kimertem a lekvárnak (tetejére forgatva hagytam kihűlni, majd nedves dunsztban háromszor meghőkezeltem), a maradékot pedig tovább pároltam. Egészen addig, amíg a keverés közben nem láttam le az edény aljáig. Egy tányérra csepegtettem belőle, és miután már megdermedt, kimertem szilikonos muffinsütőbe a nagyrészét (8 muffin egységnyi). A maradékba darált mogyorót tettem (diót nem nagyon lehet errefelé kapni, ha meg lehet, akkor aranyárban mérik. A mogyorós birsalmasajtot is muffinformákba mertem (2 további sütőformára is szükség volt a mennyiséghez). 1-es fokozatra (50 °C) betettem száradni. Elvileg 12 óráig kell így sütögetni, aztán kivéve még tovább szárítani.

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr132327154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása