Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 16:24 PannaBoszorkánykonyhája

Máj, máj, máj

 

Kati barátnőm elcsábított a szomszédos boltba, hátha lehet valami finomságokat kapni. Így történt, hogy szert tettem egy egész sertésmájra. Ez nagy dolog, mert itt általában méregdrágáért mérik a disznómájat. Emiatt itt még nem is nagyon csináltam ilyent… Úgy döntöttem, hogy mivel ez jókora adag, két dolgot is csinálok belőle.
 
Fokhagymás máj
 
A nagyobb részét feldaraboltam vékony szeletekre (Párom tenyérnyi szeleteknek jobban örült volna, de majd legközelebb így teszek), majd beáztattam 8 órán át fokhagymás tejbe. Forró olajban kisütöttem, majd megsóztam.
 
Fénykép nem készült, viszont jól megvacsiztunk belőle, a „maradékot” pedig kiporciózva lefagyasztottam, hogy legyen mit hétköznap elvinni enni (3 emberes adag lett belőle).
 
Májropogós
 
A kisebb részéről kikértem párom véleményét. Gyermekkori kedvencét rendelte. Nyomban receptet kértünk, és fél kilóból megalkottuk ezt a remeket. Köszönet Györgyinek a finom receptért.
Az egész főzés és a közti termékek is nagyon gusztustalanok. A végeredmény nagyon csúnya lett, de annál finomabb. Fél kiló kicsit sok adag, elég a feléből csinálni egyszerre.
 
Hozzávalók:
25 dkg sertésmáj,
4-5 db közepes nagyságú krumpli,
2 tojás,
só,
őrölt bors,
petrezselyem zöldje,
olaj a sütéshez.
 
Előkészítés
Turmixgéppel ledaráltuk a májat (lusták voltunk a húsdarálót előbányászni, majd aztán elmosogatni).
A krumplit megpucoltuk, majd lereszeltük az almareszelővel. Érdemes ezt a nagyságot választani, mert így legalább a végeredmény kicsit eltér kinézetre egy bizonyos dologtól… ;), meg mert a gyerekkori emlékek…
A tojás fehérjét felvertük habnak, ezután a többi összetevővel elegyítettük… Nagyon durván néz ki… Leginkább egy kocsma környékén, foltokban fellelhető termékre emlékeztet.
Olajba mártogatott kanállal halmocskákat szaggattunk a masszából, majd forró olajban szép pirosra sütöttük.
Kicsit macerás elkészíteni a máj darálása és a krumplireszelés miatt, de a végeredmény mindenért kárpótolt… Alig bírtuk abbahagyni az evést, olyan finom lett. De még így is maradt 3 emberes adag lefagyasztani…

 

Szólj hozzá!

Címkék: sertésmáj


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr482290865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása