Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 18:46 PannaBoszorkánykonyhája

Zabpelyhes rugelach

Egyik barátunk Update-ezett, viszont nagyon szereti a sütiket. Ezzel a recepttel próbáltam egyszer kedveskedni neki. Nagy sikere volt.
Az eredeti recept egy nagyon finom zsidó süti. Az én változatom nem garantált, hogy kóser maradt, de nekünk nem is kell követnünk ezt a hagyományt, még ha nagy tisztelője is vagyok a kóser szabályoknak, és nagyon finom ez is. A zabpehely különleges ízt ad a tésztájának. A töltelék elkészítésekor is inkább az update szabályait követtem, így ebben is jelentősen eltér az eredeti recepttől. Készítettem egy másik töltelékkel is, ami jelentősen megnövelte az update értéket
 
Tészta:
240 g joghurt,
50 g kristálycukornak megfelelő mennyiségű, sütésálló édesítőszer,
170 g zabpehely,
csipet só.
 
Update töltelék:
200 g sovány túró (én ehhez hasonló jellegű keményebb állagú friss sajtot használtam),
édesítőszer ízlés szerint,
(a friss sajttól függően tehetünk még bele egy tojást is)
citromlé,
citromhéj
 
Csokoládés töltelék:
kakaópor,
fahéj,
kristálycukor,
olvasztott vaj
Ezt a tölteléket nem kevertem össze, hanem lusta módra rétegenként tettem rá. Először a vajat kentem fel a tésztára, majd egyenletesen rászórtam a kakaóport, a fahéjat és a kristálycukrot. Persze ha valaki nem akar annyit szerencsétlenkedni, összekeverheti a száraz összetevőket, ezt ráhintve a vajjal megkent tésztára jelentősen megkönnyíti a műveletet.
 
A zabpelyhet kávédarálóval megőröltem, majd összekevertem a többi alapanyaggal, cipót formáltam belőle és egy órára a hűtőbe tettem.
Kivéve a hűtőből, egy 20 cm-es körré nyújtottam, majd rátettem a tölteléket úgy, hogy a közepén egy kb. 6 cm átmérőjű pontot hagytam érintetlenül. Pizza vágóval 12 cikkre osztottam, majd kifliket formáltam belőlük. 1 tojást kikevertem 2 ek. tejjel, majd ezzel megkentem a kifliket.
Előmelegített sütőben, 5-ös fokozaton (180°C) kb. 20 perc alatt megsütöttem a kifliket. Kicsit hagyni kell kihűlni, különben eltöredeznek a kiflik.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr172291162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása