Panna már megint sütkérezik

Sziasztok! Ez a blog egy öncélú blog. Afféle jegyzőkönyvként szolgál a sütéseim után. Már régóta érlelődött bennem a gondolat, hogy kéne jegyzetelni, csak nagyon lusta vagyok. Viszont rájöttem, hogy hasznos, ha főzés után azonnal leírom a tapasztalataimat, különben legközelebb ugyanazt a hibát elkövetem, vagy nem sikerül annyira. Szóval nem tudom, lesz-e folyamatos bejegyzés, de fogadjátok el, hogy ez inkább egy sajátos szakácskönyv magamnak. Panna

Friss topikok

Linkblog

2010.09.12. 16:40 PannaBoszorkánykonyhája

Desznyócombe

Mint már említettem, Kati barátnőm elcsábított a szomszédos boltba, hátha lehet valami finomságokat kapni. Így történt, hogy a máj mellett vettem egy nagy adag sertéscombot is.
Nagy adag lévén, ismét két recept lengett a szemem előtt:
 
Disznótoros sült
 
Ez most az én gyerekkori disznótoros emlékeimet idézi. Az egyik kedvenc ételem volt azokon a nemes eseményeken…
 
A széléről lehámoztam a bőrt a szalonnával, és félretettem a pörkölthöz.
Három fej vöröshagymát felszeleteltem, majd megdinszteltem olajon. Ebbe kerültek a kockákra vágott husidarabok. Ezeket is pirítottam kis ideig, majd sóztam és fedőt rátéve pároltam. Amikor már félig megfőtt, újra levettem a fedőt, és zsírjára pirítottam.
Jól megvacsoráztunk belőle, majd a maradékot lefagyasztottuk (3 emberes adag).
 
Pörkölt
 
Semmi különleges nincs ebben a receptben, ez csak dokumentáció…
A múltkor megkaptam a kritikát, hogy én csak marhából csinálok pörköltet… Ez tény, ugyanis én azt szeretem jobban. Azonban a célközönség lázadása után magamba szálltam, és elhatároztam, hogy visszafogom kicsit magam, és ezentúl Dezsőből (kéretik asszociálni a Tanú c. filmre) lesz a pörkölt.
Ezt is úgy kezdtem, mint a disznótoros sültet… lehámoztam a széléről a bőrt a szalonnával együtt, majd apró darabokra vágva ropogós töpörtyűvé transzformáltam (először serpenyőben, de nagyon csapkodott az olaj, ezért balesetvédelmi okokból átkerült a szalonnaprojekt egy fedeles jénaiba, és a sütőben folytatta küldetésének bevégzését). Közben kiloptam a szalonna alól egy kis zsírt, amiben megpirítottam jó sok hagymát, majd hozzátéve a kockákra vágott husit, azt is pirítottam. Levéve a tűzről mehetett bele a szokásos paprika, csípőspaprika, só, paprikalekvár, víz, aztán visszatéve a tűzre, egyenes útja volt előre a pörköltté válás útján. Mikor már félig készen volt, beletettem az addigra ropogósra pirult szalonna darabokat, valamint a fokhagymát, és készre főztem. Ez ebéd és további három adag emberes adag lefagyasztását eredményezte.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://pannaszakacskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr692290894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása